Стенди в кабінет історії
Кабінет історії як один із найкрасивіших та атмосферних має бути добре обладнаний. Часто на це йде багато сил та часу. Виходячи з методичних рекомендацій щодо оформлення кабінетів навчальних закладів, одним з основних та найбільших елементів декору класу мають бути стенди.
Але одними стендами оформлення кабінету не обмежується. Щоб внести різноманітність до навчального процесу та обстановки класу, можна додати банери, портрети, цитати, наклейки та інші елементи навчально-методичних посібників. Учням подобається, коли під час уроків використовують різні додаткові матеріали. Більше того, вони обов'язкові.
Тому давайте розкладемо по поличках все, що потрібно знати про стенди для оформлення кабінету історії.
Купити стенди з історії
У кожному класі мають бути навчально-методичні експозиції. Вони бувають змінні та постійні. До постійних належать стенди з державною символікою, портрети видатних осіб та стенди з безпеки. До змінних експозицій належать: виставка найкращих робіт учнів; матеріали до теми наступних уроків; орієнтовні завдання тематичного оцінювання; державної атестації; додаткова інформація відповідно до навчальної програми; результати експериментальної та дослідницької роботи учнів; результати олімпіад, конкурсів, турнірів тощо.
З експозицією постійного характеру просто. Стенди з державною символікою України зараз дуже поширені. Можна вибрати суміщені стенди, наприклад, класний куточок із символікою. Портрети видатних істориків чи особистостей, важливих для історії, також дуже просто знайти. Найзручніше портрети не на папері, а на пластику. Тоді вони прослужать набагато довше. Також можна додати портрети особистостей, які зробили свій внесок в історію розвитку вашого регіону, міста, села тощо. Це точно знайде відгук серед учнів.
Стенди з безпеки життєдіяльності можна підібрати будь-які. Їх наявність обов'язково як мінімум із двох причин:
- Як правило, кабінет історії є ще й кабінетом, закріпленим за будь-яким класом. Відповідно до норм, у такому кабінеті обов'язково має бути присутня інформація з техніки безпеки. Звичайно, краще, якщо така інформація весь час на очах.
- Хоч до кабінету історії немає таких жорстких вимог у плані безпеки, як, наприклад, до кабінету хімії, але й у ньому має бути інструкція з охорони праці, тобто правила безпечної поведінки дітей під час навчального процесу.
Дітей обов'язково потрібно навчити правилам безпеки та поведінки в екстрених стресових обставинах. Вони повинні знати, де знаходиться вогнегасник і як правильно чинити в надзвичайній ситуації, щоб не нашкодити собі та оточуючим. Це куточок, який є у кожному кабінеті, і він життєво необхідний.
Вибір стендів.
Найцікавіше заняття – вибір стендів. Вони можуть належати як до змінних експозицій, так і до постійних. Все залежить від місткості кабінету та людини, яка керує процесом. Спочатку потрібно визначитися з єдиним стилем. Що вам до душі: строгість і стриманість чи барвистість та яскравість? Не обмежуйте ні себе, ні учнів у цьому творчому процесі, боячись не підібрати стенди під потрібний стиль. Зараз представлена велика кількість матеріалів, і ніщо не стане на заваді – дизайн можна легко замінити та підігнати під потреби кожного. Тільки визначтеся з тематикою стендів. Тем, які вивчаються у шкільній програмі, досить багато і кожна з них об'ємна.
- Історія стародавнього світу;
- Історія середньовіччя;
- Нова історія;
- Новітня історія.
З розділів можна виділити основні теми та розмістити їх тезово на стендах, наклейках чи банерах.
Теми з історії України:
- Найдавніші часи.
- Київська Русь (IX-XII ст.).
- Галицько-Волинська держава. (XII - XIII ст.).
- Українські землі у складі Великого князівства Литовського (XIV-XVI ст.).
- Українські землі у складі Речі Посполитої (XVI – XVII ст.).
- Руїна. Гетьманщина (друга половина XVII-XVIII ст.).
- Україна у складі Російської та Австрійської імперій (кін. XVII – поч. XX ст.)
- Українська державність у 1917—1921 pp.
- Радянська Україна (1919 – 1991 рр.).
- Україна за умов незалежності.
Завжди можна внести коригування в наповнення стенду. Якщо ви не згодні або сумніваєтеся в правильності написаного, вам не обов'язково витрачати час на пошуки того самого стенду: достатньо вказати побажання менеджеру і результат радуватиме вас довгий час. За допомогою дизайнера ви можете розмістити свою інформацію та картинки. Також завдання щодо заповнення стендів можна поділити між дітьми: зазвичай вони беруться за такі справи з ентузіазмом. Це допоможе їм засвоїти матеріал швидше та простіше та буде ефективним мотиватором до навчання. Попросіть найслабшого учня взяти участь - і після усвідомлення своєї значущості у важливій справі дитина напевно підтягне навчання.
Банери не поступаються зручністю і якістю стендам, тому в деяких випадках зручніше і практичніше буде банер. Наприклад, для карт різних часів. Їхня перевага в невеликій ціні при відносно великому форматі стенду: на них можна легко читати текст або розглядати картинку навіть з віддалених парт. Банери займають багато місця, але й досить легко складаються і можуть зберігатися, не займаючи багато місця.
Наклейки можуть бути різними. Особливо гарні в освітніх цілях великі наклейки на сходи. Інформація, яка постійно перебуває перед очима, швидше запам'ятається і, що особливо важливо, надовго. Наклейки на стіну – теж відмінне рішення, особливо якщо стіни у вашому кабінеті гладкі: тоді наклейка приклеїться дуже якісно та на довго.
Стенди з інформацією про рідний край – гарний спосіб розвинути у школярах любов до батьківщини. Корисним буде стенд із історичним календарем. Це допоможе дітям запам'ятати дати. При виборі бажано орієнтуватись на освітню програму, інтереси учнів, практичність. Що важливо запам'ятати з уроків історії? Основні дати, події, особистостей. Це потрібно розміщувати на стендах. Це стосується й історії рідної держави та краю, і всесвітньої.
Також є спеціальні стенди, присвячені одній важливій події. Наприклад, аварії на Чорнобильській АС, війні в Афганістані, голодомору тощо.
Якщо простір оформлений правильно і не перевантажений інформацією та яскравими плямами, в ньому дуже приємно знаходитися, вчитися та розвиватися. Але інколи дітей треба мотивувати. Для цього є спеціальні стенди з цитатами, фразами та ін. Зазвичай їх вішають над дошкою, і вони виконують одразу дві функції: мотивуючу та естетичну.
Звичайно не обов'язково купувати стенди, їх можна виготовити самостійно та виявити всі творчі здібності та таланти. Але це займає багато часу і такі стенди не служать довго, їх доведеться часто оновлювати. А це велике навантаження на вчителя та дітей. Тому найчастіше зупиняються на покупних пластикових стендах.